Ο Νίκος Αλεξίου εκπροσωπεί την Ελλάδα στην 52η Biennale της Βενετίας με το έργο “The End”, μια σπονδυλωτή εγκατάσταση βασισμένη στο επιδαπέδιο ψηφιδωτό του Καθολικού της Ιεράς Μονής Ιβήρων του Αγίου Όρους (10ος – 11ος αιώνας).
Ο Γιώργος Τζιρτζιλάκης, επίτροπος/επιμελητής της ελληνικής συμμετοχής στην 52η Biennale της Βενετίας, σημειώνει στον κατάλογο της έκθεσης: «Ο Αλεξίου ανήκει σ’ εκείνη τη γενιά καλλιτεχνών που κατά τη δεκαετία του ’80 επεξέτειναν το αντικείμενο της τέχνης στο πεδίο της εγκατάστασης Ευθύς εξ αρχής στρέφεται σ’ έναν εύθραυστο και εφήμερο κόσμο, τον οποίο εντάσσει στο εσωτερικό της καλλιτεχνικής γλώσσας μέσα από μη παραστατικές δομές, σχέδια, διακοσμητικά στοιχεία και επαναλαμβανόμενα μοτίβα ως ένα είδος υπαρξιακής μεταφοράς».